Ambassadørkampagne in the making

OLYMPUS DIGITAL CAMERALige nu arbejder vi med en kampagne, der har til hensigt at promovere lokale produkter og producenter overfor udvalgte ambassadørfamilier.

Den såkaldte ambassadørkampagne har brugerinvolvering i fokus og er opstået som et samarbejde med lokale fødevarevirksomheder, heriblandt Himmerland kyling, Lammefjord grønt, Naturmælk og Mad og Folk, sidstnævnte er distributør af andre lokale, danske råvarer.

i-factor står for samlet kontakt og distribuering produkter ud til test hos 24 familier i det meste af jylland. Familierne har vi rekrutteret gennem Consumer-lab forbrugerpanelet, som består af forbrugere der ønsker at bidrage med deres viden og holdninger. Familien modtager råvarer til at lave et helt aftenmåltid til 8-10 personer og har inviteret familie og venner, der får serveret måltidet.

Hvad er formålet med en sådan kampagne?

Virksomhederne får naturligvis deres historie fortalt gennem produkter og materiale vedlægges råvarerne med beskrivelse af produktets oprindelse og idegrundlag. Virksomhederne får feedback fra familierne der helt bogstaveligt har fingrene nede i produkterne og fortæller om helhedsoplevelsen af at tilberede en opskrift med lokale produkter. Familierne evaluerer gennem deres egne billeder, samt et online spørgeskema.

Ambassadørkampagnens hensigt:

  • Skabe positive præferencer for produkterne og virksomhederne bag
  • Få tilbagemelding på kvalitet og smagsoplevelse
  • Øge kendskabet til produkterne og virksomheden bag
  • Afprøve en ny form for involvering af forbrugerne
  • Få indsigt i – og fra – forbrugeren

Ambassadørerne forpligter sig til:

  • Invitere venner/familie til spisning
  • Tilberede lokale råvarer  efter udleveret opskrift
  • Fortælle medsendte historie om produkterne og producenterne
  • Fortælle om oplevelserne – både med tilberedning og servering – via foto og spørgeskema

I-factor har udarbejdet en guide til ambassadørerne med nøjagtig beskrivelse af hvilke medier de skal benytte til feedback.

Vi er spændte på at se og høre resultatet af kampagnen og håber mange flere virksomheder vil se ideen i at benytte ambassadørfamilier i fremtiden for at involvere forbrugeren, få feedback og øge opmærksomheden omkring lokale, danske råvarer.

Speak Your Mind

*